英語で読むフィギュア記事2

英語のフィギュアスケート記事をもう一つ。ロサンゼルスタイムズのサイトなのですが、記事本文よりもコメント欄のほうが熱くて、読んでて面白かったです。記事はトリノワールドの直後に書かれた、"Kim loses world title to Asada; Nagasu falls to seventh"。

Many people know that Yuna KIM has been overrated since last year.
Kim's GOE and PCS scores are almost fixed by using judging traning videos by ISU.
It is unnatural that Kim's boring free skating with many mistakes was given higher scores than Mao ASADA's almost perfect free program with two triple Axels.
The current judging systems do not reflect the true values of performances.
ISU should modify the current judging rules with critical problems including anonymous judging system.
IOC should investigate the judging problems of ISU by the next Olympics.

Posted by: KrickLee | March 27, 2010 at 02:13 PM

去年からキム・ヨナが過大評価されているのはみんな知ってるよ。
キムのGOE(出来栄え点)とPCS(演技構成点)は、ISUの審判講習用ビデオを使って、ほとんど操作されていると言っていい。
キムの退屈な、ミスだらけのフリーが、浅田真央のほぼノーミスの、トリプルアクセル二つを入れたフリーよりも点が高いなんて不自然だ。
今の採点システムは、演技の本当の価値を反映できていない。
ISUは、匿名ジャッジ制を含む致命的な問題のある今の採点システムを改めないといけない。
IOCは次の五輪までに、採点方法の問題点を調査すべきだ。




I agree with you, KrickLee.

Figure skating fans already know that KIM has been overrated and media had been mysteriously praising her, over and over, as if they needed to justify/explain the scores she's got.
At least, as for the Vancouver Olympics, KIM skated the clearest program with good jumps and I think she deserved gold there, even the score was WAY inflated (it's typical KIM, though). However, look at her performances at the worlds in Turin. Judges were insane for giving her such a ridiculous score.
Did they give her points for her "artistic" fall??????
Her seasonal best for FP was like 130-ish before the Olympics where she got 150-ish. With two HUGE mistakes, she got almost as high score as she held before. This is stupid.
ASADA skated best with no doubt. Other skaters including ANDO and KOSTNER unfairly got lower points for what they had done....

ISU should know that WE KNOW.

What a disrespect for other skaters and fans.

Posted by: kittylover | March 28, 2010 at 12:27 AM

KrickLeeに賛成。
フィギュアスケートファンは、キムが過大評価されていることも、不思議なくらいメディアが彼女を持ち上げていることももう分かってる。何度も繰り返し、まるで彼女の高得点を正当化、もしくは説明する必要があるみたいに。
少なくとも、キムはバンクーバーオリンピックでは一番クリーンな滑りをしたし、ジャンプの出来も良かったから、金メダルに値すると思う。たとえ点数はうんとインフレでも(キムにとってはいつものことだし)。
けれど、トリノでの演技を見てみて。キムにあんなバカみたいな点数を出すなんて、審判はどうかしてる。
審判はキムの「芸術的」転倒に加点したの???
オリンピックで150点をたたき出すまで、キムのシーズンベストは130点くらいだった。それが、大きなミスを二つしたのに、キムはオリンピック前のシーズンベストとほぼ変わらない点をもらった。ばかばかしい。
浅田は間違いなく最高の演技をした。ほかのスケーター、安藤やコストナーは、演技の出来にそぐわない低い点数しかもらえなかった……不公平。
私たちはこの不公正に気付いているんだって、ISUに教えてやりたい。
ほかのスケーターやファンをバカにしてる。



Oh, I didn't mean to forget.

Rachel and Mirai, we are so proud of you.
And I personally believe you both should have scored higher...
Mirai did similar mistakes that Kim did but...mmm doesn't make sense. :(

Posted by: kittylover | March 28, 2010 at 01:01 AM


おっと、忘れていたわけじゃないよ。
レイチェルとミライはアメリカの誇り。
個人的には、あなたたち2人はもっと高い点が出るべきだと思うけど……
ミライのミスは、キムのミスと同じようなものだったのに……納得できない。



I have no disagreement on Mao's gold medal but strongly diagree on Yuna's silver yesterday. I agree that perfect Yuna Kim has unbeatable shine and charisma, but her in this competition invalidated those great characteristics of her that she showed off in Olympics. Her performance was not only terrible in SP but also in LP. After she fell in LP after jumping, she completely stopped performing and didn't try to resume a couple of seconds, which is not Olympic champion's attitude. Yet her LP score was higher than almost-perfect Mao's? It doesn't make sense at all. Even TV commentator (former Olympic champions) said Mao's score was too low. If figure skating is all about showing artistic beauty (or how sexy she is), it should not be included in sports. I also think Mirai's LP socre was too low, yes she made several mistakes but no much difference from Yuna's performance. Why did Yuna got the best score in LP and Mirai's score was almost 25 points behind hers? Current scoring system has serious flaw. There must be something going on behind the closed curtain.

Posted by: bugimo | March 28, 2010 at 09:34 AM

真央の金メダルには全く異論はないけど、ヨナの銀には断固、異議あり。ベストな状態のキム・ヨナは誰にも負けない輝きとカリスマを持っているのには賛成する。でも、この大会では、彼女がオリンピックで見せた素晴らしいキャラクターがなかった。キムの演技はショートプログラムでもひどかったけど、フリーでもそうだった。フリーでジャンプに失敗したあと、キムは完全に演技を止めて、2、3秒演技を再開しようとしなかった。オリンピック女王の態度じゃない。なのにフリーの点が、ほぼノーミスの真央より高いわけ?テレビのコメンテーター(元オリンピック優勝者)でさえ、真央の点が低すぎると言っていた。もしフィギュアスケーターの優劣が芸術的な美(と、セクシーさ)だけで決まるのなら、それはスポーツだって言えない。ミライのフリーの点も低すぎたと思う。確かにミライはミスがあったけど、ヨナの演技とそう変わらなかった。なぜフリーの点だけではヨナが1位で、ミライの点がそれより25点も低いんだ?今の採点システムは深刻な欠陥がある。閉じたカーテンの中で何かが行われているに違いない。



Kim made huge mistakes which were similar to Mirai's. Still kept 2nd... What's happening with this sport?

Now finally I understood why Kim got such a remarkable score in Vancouver.

It was not fair at all.

Posted by: Curic | March 29, 2010 at 03:31 AM


キムは大きなミスをした。ミライのミスも同じようなものだったのに、キムは2位……フィギュアスケートに何が起こっているんだ?
今は、なぜキムがバンクーバーであんな高い点を取ったのかやっと理解できた。
採点が全く不公平だったんだ。



Yuna Kim is the best in the world and it was proven in the Olympics. Stop hating, she gonna be on top for a while so get used to it. To all you haters, we got the world record from a 19 year old, mao can't get close. Undefeated and undisputed champion of the world YUNA KIM!

Posted by: stop hating | March 30, 2010 at 11:16 AM

キム・ヨナは世界最高の選手。それはオリンピックで証明された。彼女を嫌わないでほしい。トップを占めた時期が長かったから、それに慣れてしまったんだよ。キム嫌いの人たちへ――僕たちは、わずか19歳の選手が世界記録を塗り替えたのを目撃した。真央はそれに近づけはしない。キム・ヨナは誰もが認める、無敵の世界女王!



Looks like nobody can explain Kim's inflated high score except some kind of unfairness.

Posted by: Hugh | March 30, 2010 at 12:33 PM


何らかの不正を思わせるキムのインフレ高得点を説明できる人は、誰もいないみたいだね。




ChristopherKimson:
It doesn't take much to see that Yuna kim IS overinflated. Most ppl can see that.

キム・ヨナが間違いなく過大評価されてるって、誰でもわかると思うけど。

For example within the technical marks, certain problems like the triple axel double toe being worth less than easier combos like the triple triple are one thing. There have been commentators who talk about how ridiculous this is as well. In my opinion quads are also not given enough marks for their level of difficulty and the time it takes to do one. Ppl who can see with their eyes, who don't even have any idea of the way the judging system works, can see that when ppl like Evan lysaseck get gold medals with safe and mediocre performances filled with boring triples to rack up points, it is an indication that something is wrong with the judging system (not the judges.) For example, if I get more marks for doing tonnes of triples, why would I practice quads? Why would I do a triple axel? I think what ppl are noticing is that super safe performances are outdoing performances with harder elements, making certain ppl look overinflated. And they are right, not because of unfair judges, but an unfair system.

例えば技術点では、トリプルアクセル‐ダブルトウループが、より簡単な3-3コンビネーションよりも点が低いって問題がある。これがどんなにおかしなことか話していたコメンテーターが何人かいた。僕の意見では、クワド(4回転)も十分な点が配分されていないと思う。その難度と、習得にかかる時間を考えたらね。自分の目で物を見ることができる人、採点方法について何も知らない人は、エヴァン・ライサチェクのような選手が、高得点を取るための退屈な3回転ばかりの、安全で可も不可もない演技で金メダルを取ったら、採点方法(審判じゃなくて)に何か問題があるって思うだろう。例えば自分が選手だとして、トリプルをたくさん跳べばクワドより高得点を取れるんなら、なんでクワドを練習しようなんて思う?なんでトリプルアクセルを練習しようなんて思う?みんなが気付いているのは、超・安全な演技が、難度の高い要素を入れた演技よりも優れているとされてしまうことだ。だから一部の選手が過大評価されているように見えてしまう。その疑念は正しい。審判が不公平なんじゃなく、採点方法が不公平なんだよ。

So along with the undervaluing of hard elements in the technical component score, the overall program component score itself seems to be worth too much. In my opinion the program component scores should be worth much less. Within the program component scores are things like interpretation, choreography, skating skills, transitions. These are much easier to achieve than the more difficult elements of the technical scores (interpretation and choreography/composition are also very subjective areas where judge's "favorites" may actually be given more marks but no one can say anything). They are important, but in my opinion they shouldn't be worth as much. Again, the overall program component score being too high is a reason why "attractive" skaters like Lysaseck and Yuna get such high marks. (I don't mean physically attractive, I mean their skating is generally pleasing to the eye.) The high program component mark further dilutes the necessity for hard jumps or hard elements.

TES(技術点)で難しい要素がそれに見合う点を与えられていないこともそうだけど、PCS(演技構成点)も重視されすぎている。僕の意見では、PCSってそこまで大事じゃないよ。PCSってのは曲の解釈、振り付け、スケート技術、技のつなぎとかのことね。技術点で評価される難度の高い要素よりも、習得が断然ラクでしょ?(曲の解釈や振り付けなんてのは、すごく主観的なもので、実際には審判の「好み」で点が決まるし、他の人はそれに対して何も言えない。)大事なことだとは思うけど、技術点と同じくらい大事かっていうと、違うと思う。繰り返すけど、全体のPCSの配点が高すぎることが、ライサチェクやキムみたいな「魅力的な」スケーターがあんな高得点を取れる理由なんだ。(ルックスが魅力的って意味じゃないよ。彼らのスケーティングは誰でも、見ていて楽しいってこと。)このPCSの高さのために、難度の高いジャンプや要素の大切さがかすんでしまうんだよ。

Posted by: james | April 02, 2010 at 01:25 AM



I strongly agree with KrickLee. I strained to understand Kim's score in Torino, but I can’t. How did she get such a high score with her flawed performance.
In both SP and FP, she made some big mistakes. She got a gold medal at the Olympics, but I also can't understand her inflated scores. Her programmes don't include difficult things. Even Jr skaters can do them. But she got a lot of extra points. Who can explain her scores logically? I think the current judge system is wrong. The system can't value each performance fairly. And Kim's jumps should also be downgraded like other skaters. Only Kim's jumps are overlooked, what's more, she gets bonus points. It's terrible ...

KrickLeeに大賛成。トリノワールドでのキムの得点を理解しようとさんざん考えたけど、無理だ。あのミスだらけのフリーの演技で、どうしてあんなに高い点が取れたんだ?
ショートでもフリーでも、キムは大きなミスをした。彼女はオリンピックで金メダルを取ったけど、それだって理解できない。あのインフレ得点。彼女のプログラムは何も難しいことをしていないよ。ジュニア選手だって同じプログラムを滑れる。なのに彼女には余計に点が出ている。だれがキムの得点を論理的に説明できる?今の採点方法は間違っていると思う。一つ一つの演技の価値を正当に評価できてないんだから。それから、キムのジャンプも他の選手同様、ダウングレードされるべきだ。キムだけが(回転不足を)見逃されて、おまけにボーナス加点をもらっている。やってられないよ……

Posted by: Northwind | April 05, 2010 at 04:13 AM



Well,
I just can say...
Asada was totally good than Kim.
She did two 3 axel only LP. (She did it in SP! But for some reason...it was downgraded...)
And Asada has Stretch, gorgeous and softy skating, beautiful spin (The axis doesn't move).
Kim was happy to be loser because many people know her unfair scores.

ええと、
とりあえず…
浅田はキムより断然良かった。
彼女はフリーだけでトリプルアクセルを2本跳んだんだし(ショートプログラムでも!でもどういうわけか…認定されなかったけど…)
それに浅田は柔軟性があるし、ゴージャスで柔らかいスケーティングができる。それに美しいスピンも(軸がぶれない)。
キムは負けて安心してるんじゃないかな。彼女が不公正な点をいつももらっていることは、みんな知ってるんだから。

Posted by: Katy | April 05, 2010 at 04:47 AM



I'm on nobody's side, but however well James and Christpher kindly reasoned out Yuna's score's legitimacy, I cannot take it as a sport anymore...
Sorry, Yuna is a good skater, but what hit my heart that night at Turin wasn't her listless performance but Mao's and other skaters.
Of course it can be a problem of current judging system, I don't think I'll ever be convinced the result of FP of Turin which seems to me a pure insult to other athletes.
Anyway, thank you for your explanation.

私はどっちの側でもないけど、でもJames と Christpher がヨナの高得点の理由をいくら説明してくれても、もうフィギュアをスポーツだとは思えない……
ごめんなさい、ヨナはいいスケーターだけど、でもトリノワールドで胸を打たれたのは真央やほかのスケーターたちの演技だった。キムのやる気のない演技じゃない。
もちろん、今の採点方法には問題があるし、今回のフリーの点については何を言われても納得できそうにない。あれはほかのアスリートたちに対する侮辱。
ともあれ、説明をありがとう。

Posted by: Michelle | April 05, 2010 at 04:59 AM



Kim's jumps should be also downgrated, because her jumps are always under-rotated. She always uses wrong edges. Judges should be fair. No one can explain Kim's high scores logically. I think that judging system is going to change soon, and Yuna Kim will give up skating as an amateur skater, because her ability doesn't catch up with a change of the judging system. But Lysacek will be able to catch up with it, so he'll keep skating as an amateur. In the end, skaters are athletes. They should evolve in the both side of technique and artistic quality.

キムのジャンプもダウングレードされなきゃ。彼女のジャンプはいつも回転不足だから。いつもエッジが間違っている。審判は公正になってほしい。誰もキムの高得点を論理的に説明できない。採点システムは近いうちに改正されると思う。そしたらキム・ヨナは、アマチュアスケーターを続けることはできないだろう。彼女の能力では採点方法の変化に対応できないだろうからね。でもライサチェクは採点方法が変わっても対応できるだろうから、アマチュアとして競技を続けると思う。結局、スケーターはアスリートなんだ。彼らは技術面と芸術面の両方で進化し続けなきゃいけないんだよね。

Posted by: Northwinds | April 05, 2010 at 06:15 AM



個人的に面白く読んだのは★1の「メディアがキムを持ち上げた報道をしている」という点。これは米国の話だと思うんですが、キム・ヨナをやたらと評価する報道がなされていたのは日本だけじゃなかったのか…と、ちょっと意外でした。

あとは★2のPCSの説明が私には私には分かりやすくて、なるほど~と思いました。このほか、プレロテが云々、とか熱く語ってる投稿者もいるのですが、そこまで細かい話になると私はよくわかりません~。
スポンサーサイト

テーマ : フィギュアスケート - ジャンル : スポーツ

comments

comment form

管理者にだけ表示を許可する

trackback


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

プロフィール

奈津

Author:奈津
198X年生まれ。
フリーランス翻訳者。
関心は雇用(特に若い世代の)とか日本語の変遷とか。
家の周りは田んぼです。

最近のトラックバック
月別アーカイブ
カテゴリー
フリーエリア
ブクログ
twitter
最近のコメント
最近の記事
ブログ内検索
RSSフィード
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

なかのひと
無料アクセス解析